søndag 7. april 2013

Lappeteppe

For leeenge siden, sikkert halvannet år siden, starta jeg på et lappeteppe. Det begynte med at de hadde fått inn Mor Aase-garn (ull superwash) i så utrolig fine farger på Rema 1000, så jeg raska med meg noen nøster uten mål og mening. Jeg ble etter hvert enig med meg selv om at jeg skulle lage et lappeteppe til meg selv av garnet. 

Jeg fant mønsteret på www.garnstudio.com, men modifiserte litt. Jeg tenkte at jeg kom aldri til å bli ferdig om alle lappene skulle være "mønstrete", så jeg bestemte meg for å ha annenhver ensfarget og rett-frem-hekla. Det ble litt styr når lappene skulle hekles sammen, siden de ensfarga lappene hadde litt andre kanter enn de mønstra lappene. Men med litt knot og styr fikk jeg det da sammen! Kantingen rundt teppet er bare hekla på fri fantasi, dels for å få et litt mer romantisk utseende, og dels for å få brukt opp restene av garnet.

Bildene ble tatt med det samme jeg var ferdig med det, så skøytene ser litt bunglete og rare ut. De har nå blitt mer flate og finere.. :)






Det ble ikke så god fargegjengivelse på bildene,
for lyset ute like før påske var litt "flatt"..

Nå henger i alle fall pleddet fint på armlenet på sofaen,
og Frk. Fiffi er fornøyd med innsatsen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar