fredag 11. mars 2011

Solbortgang

Man gjør seg en del tanker om både det ene og andre når det skjer store naturkatastrofer som den i Japan i dag. Både om de som nå er rammet, om tiden det tar å komme tilbake i normalt gjenge etter slikt, og også på naturkatastrofer som oppstår på lengre sikt og kanskje ikke "slår" like hardt i folks hoder som bråe hendelser som jordskjelv, tsunamier, orkaner og lignende...

Etter sjokkbildene på nyhetene i dag rakk jeg til slutt å komme så langt ut i tankerekken som til de mer usynlige katastrofene, og tanker jeg har rundt dette. For en stund siden (mens det ennå var mørketid) knipsa jeg bilder av et maleri jeg laga for et par år siden. Det, som så mange andre malerier jeg har, har blitt stående på boden og støve ned selvfølgelig. Det var litt vanskelig å få gode bilder pga lysforholdene, og de mange effektene i bildet kommer ikke ordentlig frem, men jeg legger ut flere bilder i håp om å gi et bedre inntrykk. 

Dette kom altså ut av meg på en sikkert noe dyster dag...

Ikke akkurat et glansbilde på vår "vakre" klode..






Hva tenker du når du ser dette?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar