lørdag 9. april 2011

En ridder i skinnende rustning..

Jeg har kanskje en av de kjedeligste lørdagskveldene på lenge i dag. Problemer har jo en tendens til å hope seg opp, og den berykta siste dråpen som får det til å renne over behøves kanskje en gang i blant. Men i tillegg til at glasset mitt rant over her om dagen, så er jeg i tillegg blitt sjuk! 
Snørr, surkling i brystet, hoste, slapphet, feber, hodepine og et knekt halebein på toppen av det hele. Men etter en tur i kjelleren må man jo bare opp en etasje eller to igjen! Så loftet - I'm cooomiiing! ;)

I frustrasjonen kom jeg i hug et kullstiftbilde jeg laga for masse år siden. Det, som så mange andre, har blitt stående i en pose på boden. Jeg hadde det hengde oppe en lang periode, og fikk en del spørsmål om hva det skulle forestille. Inspirasjonen kom da jeg hørte gjentatte ganger på en sang av Steinar Albrigtsen og Tom Pacheco som heter "The Deer". De har gitt ut en plate sammen med utrolig fine og meningsfylte sanger. Hadde jeg funnet "The Deer" på Youtube skulle jeg lagt den ut til dere, men den gang ei. 

Sangen satte i allefall fantasien i sving, og resultatet ble et slags hjortedyr (eller fantasidyr om du vil) som blir hensynsløst drept i striden om noe annet som tydeligvis plager de to kamphanene. Synes egentlig det er litt morsomt å høre andre sin tolkning av bilder. Man kan få så utrolig mange ulike syn på et bilde avhengig av hvem man spør.. :)  
Hva tenker du?




Jeg kom i samme slengen på et uttrykk jeg hørte her om dagen. Jeg lo godt og lenge av det. Uttrykket kan vel også tolkes på et par ulike måter...!

"En ridder i skinnende rustning 
kan fort vise seg å være 
en idiot i aluminiumsfolie..."


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar