torsdag 6. oktober 2011

Ugler i mosen?

Neiiiida! Ugler pooosen! :) Jeg har laga en voksipose, etter inspirasjon fra nettoppskrifter! Jeg modifiserte oppskriften litt til den første voksiposen, og den blir ytterligere modifisert til den neste. Kun det beste er godt nok som dere vet! Enkelte detaljer i mønstrene på nett var jeg ikke helt overbevist om ville fungere, så ting måtte endres litt. Ble det bra? JA! Både jeg og Fru Flid ble skjønt enige om at voksipose nr. 1 ble skikkelig flott. Vi håper uglene med de uskyldige øynene vil sjarmere folk i senk :) 

Som fyll har jeg brukt thermodyne som varmer godt i vinterkulda, så i kombinasjon med fleecefòr inni kan jeg garantere at barnet ikke blir å fryse! Lukningen er laga enkelt å greit med knytesnorer. Strammesnor rundt "hetta" måtte det jo også være :) I tillegg har jeg sydd en hodepute og en pjuskeklut (fast følgesvenn for meg og min bror da vi var små!) av reststoff, så dette følger med i "pakken"...Planen er å få laga en vognpose også, - en slik som man kan henge på håndtaket på barnevogna når man skal på tur. I den blir det plass til ekstra skift, bleier, salve, tåteflaske og det man måtte trenge.




(Klikk på bildene for større versjon)

Foreløpig har jeg bare laga voksiposen i dette rosalilla uglestoffet, men jeg har samme stoffet i blåtoner også. Har liggende en ferdigklipt blå variant som ligger og venter på å bli sydd så snart rosa pose nr.2 er ferdig :) Avhengig av interessen for slike poser har jeg løse planer om å sy pose i gråtoner me små innslag med farge på detaljer eller fòr, alt avhengig av hva man blir spurt om. 

Men nå skal jeg gå tilbake til symaskinen! 

See ya later alligator! :D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar