lørdag 5. mars 2011

Jula varer helt til...?

Jeg innrømmer det. Jeg har enda ikke fått pakka vekk jula. 
Men det har sin naturlige årsak. Jeg scrappa nemlig After Eight-esker som julegave til slekta her i Tromsø-området 
(det fulgte også med en flaske vin i hver gavepose da). 


Problemet var at jeg klarte å beregne feil antall av en eller annen grunn, og fikk en ferdigscrappa eske til overs til slutt. Den står altså enda på kjøleskapet mitt og gir inntrykk av at jeg er av typen som klamrer meg fast til jula. 
Dette er altså ikke helt tilfelle. 

Den står enda fremme fordi

Jeg er ingen søtsak-dame! 
Jeg får sjelden lyst på godteri og kaker og slike søte ting!  
Heldigvis kanskje?? Så siden det enda er After Eight igjen i eska har jeg ikke pakka den bort. Ikke før NÅ! Jeg fant ut at det bare var å kaste de siste sjokoladekonfektene inni og pakke bort eska. Men jeg tenkte jeg kunne dele idéen med dere andre der ute. Jeg fikk i allefall gode tilbakemeldinger på gaven, og ser jo at eska kan gjenbrukes flere juler. Det er bare å kjøpe en ny eske After Eight på butikken og flytte sjokoladene over i juleeska! 


 

Fremgangsmåte: Brett ut en After Eight-eske, tegn av mønsteret på et fint og litt tykt bakgrunnspapir, lim det fast i det opprinnelige eskepapiret, og brett eska sammen igjen. Krever litt liming, men det klarer vi :) Man kan også la være å bruke det gamle eskepapiret, og la eska bestå av kun det "nye" papiret, men jeg synes den ble litt mer solid og stødig med begge papirene. Dekorer etter ønske, og fyll sjokoladen oppi eska igjen!

Gaven egner seg selvfølgelig hele året, - ikke bare til jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar