lørdag 9. april 2011

Nakkevarmende rispølse

For et par måneder siden slet jeg med vond å stiv nakke og småvonde skuldre, så jeg fant ut jeg skulle prøve å lage meg en rispute, - eller rispølse som jeg synes det egentli skal hete. Har sett de i ulike størrelser, men jeg hadde lyst på en litt tung og stor en som kunne dekke skuldermuskulaturen og nakken skikkelig. Jeg gjorde noen nettsøk for å finne ut hva folk bruker å fylle disse med, og endte opp med vanlig middagsris som fyll. Stoffet er faktisk en gardin jeg kjøpte på salg for å sy kjole av! Kjolen ble så som så, så jeg har ikke gjort den ferdig. Det viste seg nemlig at stoffen strekker seg i ulike retninger, så det var vanskelig å gå kjolen bein/rett. Men som rispølse måtte det da være perfekt! Lyst og koselig med rosene på, slik at pølsa ikke blir hengende i skam på badet..



Nå skal det sies at pølsa ble kanskje litt i overkant stor, - det gikk med hele 5kg med middagsris for å få litt varmende volum. Jeg ble bekymra for at det ikke ville bli plass til den i mikroen (siden den jo skal varmes opp), men det gikk akkurat! Den var fantastisk deilig å ha på! Minuset var bare at det tok litt lang tid å få varmet den i mikroen. Måtte snu den hele tiden for å få varmen jevnt fordelt. Mulig jeg spretter den opp og tar ut litt ris og syr den litt kortere med tiden.. :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar