tirsdag 22. februar 2011

Morsdagskort

Som seg hør og bør måtte jeg lage morsdagskort til Fru Flid på morsdagen. Det fortjener hun nemlig! Igjen får jeg beklage dårlig bildekvalitet..


Teksten "Mamma" nederst på kortet ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Tusjen var litt i tykkeste laget. Men gjort er gjort! Her har jeg brukt blant annet stempelpute og sort blekk, glansbilde, og cremefarget silkebånd som jeg har limt på baksiden av glansbildet for å lage en slags ramme rundt det.


Jeg vet ikke helt hva man kaller denne bretteteknikken, men kortet er i allefall bretta først i to, og deretter er den ene halvdelen igjen bretta i to. På den måten kan man bøye denne halvdelen og sette den bak hjertene (som egentlig kan være hva som helst som stikker litt opp fra papiret) slik at kortet blir stående. Pyntepapiret er limt på kun på den ene kvarte delen slik at den blir stående opp når kortet brettes.

2 kommentarer:

  1. TUSEN hjertlig takk for at du tok deg tiden å lete det opp, skal lese og lagre OG bruke:)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig å være til hjelp :) Skulle selv ønske jeg hadde kamera og kunne litt om fotografering..

    SvarSlett