lørdag 12. februar 2011

Resirkulering

Jeg var innom en blogg for en stund siden, og der kom jeg over en litt morsom idé. Bloggeren hadde laget kort av en tom dorull! Dette måtte selvfølgelig prøves, og resultatet ble som følgende:


Bildet ble ikke så bra, men jeg får forklare hva jeg har gjort: 
Først klemte jeg dorullen flat og laga tre hull nede som går gjennom begge lagene. Oppe på den ene halvdelen klipte jeg ut en slags halvmåne slik at man ser fortere at det er noe inni dorullen. Deretter kledde jeg den med et orangerødt papir med litt glitter på utsiden, og et lyst papir halvveis ned på innsiden så man ikke skal se så godt at det er en dorull. Jeg gikk over med en sort stempelpute rundt kantene, og nede tredde jeg sort silkeband gjennom hullene for å holde den sammen i enden og pynte litt. Jeg limte på metallblomsten og "Gratulere"-lappen. 

Innmaten i kortet (der man skriver hilsningen) er et kremfarget ark som jeg har sota litt i kantene med brunt stempel og tegna noen småblomster på. På den ene enden hang jeg en bit av et avklipt sort perlesmykke som kan brukes som handtak når man skal dra kortet ut fra dorullen. Dette skal jeg bytte ut med noe som er litt lengre, slik at jeg kan henge kortet fast i gaven :)

Dorullkortet ble langt fra like bra som det som gav meg inspirasjonen, men jeg skal prøve igjen etterhvert og se om jeg får det enda bedre til!
Resirkulering er gøy!

2 kommentarer: